Milý Peťko Pellegrini. Píšem Ti prvý príbeh a „priateľskom štáte“, ktorý pre nás buduješ. A o čom chcem písať. Popíšem podivuhodné praktiky na Okresnom súde v Topoľčanoch, popíšem podivuhodné praktiky našej ctihodnej prokuratúry pri vyšetrovaní kauzy Holjenčík, popíšem prácu nášho nedotknuteľného úradu, ktorým je ÚRSO, pri určovaní cien za distribúciu elektriny, popíšem prácu iných úradov a tiež ministerstiev – zgustnem si na ministrovi spravodlivosti. Začnem len tak zľahka, neskôr pritvrdím. Popíšem tu najskôr prácu jedného ctihodného úradu, ktorý by mal chrániť záujmy nás pacientov, ale zrejme tak nerobí. Už z tejto vety vyplýva, že je to Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Obrátil som sa na tento úrad dňa 23.5.2016 a konečné stanovisko som dostal dňa 27.6.2017. Teda (napíšem veľkým písmom) ÚRADU TRVALO VYŠE 13 MESIACOV, kým akože vyriešil moju banálnu kauzu. Medzitým som urgoval dĺžku konania, no dostal som odpoveď od šéfky pobočky Nitra JUDr. Ing. Zuzany Lukáčovej (prvá JUDr. v mojich príbehoch), a to dňa 24.3.2017, že Úrad nemá zákonom stanovenú žiadnu lehotu na ukončenie prešetrovania. Ale v médiách som čítal čosi iné??? Je to klamstvo??? Tak ako je to Peťko Pellegrini, tak ako je to ministerka zdravotníctva? Majú, alebo nemajú žiadne lehoty? A zdôvodnenie takej dĺžky konania bolo, že si vyžiadali, citujem: „odborné stanovisko prizvaného konzultanta z príslušného odboru“. A toto všetko im trvalo vyše 13 mesiacov! V mojich očiach škandál! Žiadam teda tento ctihodný úrad, aby zverejnil celý môj dohľadový spis (dávam Vám na to svoj súhlas), aby sme sa presvedčili, čo všetko ste vykonali za vyše 13 mesiacov. Sám som zvedavý, koľko práce kto vykonal a v akých termínoch. Nakoniec tento Úrad skonštatoval, že zdravotná starostlivosť bola poskytnutá správne. Na záver toho dokumentu som nedostal žiadne poučenie o možnom opravnom prostriedku, nič, teda toto stanovisko je nenapadnuteľné, je definitívne. A o čo vlastne v mojej kauze išlo? To popíšem v nasledujúcom blogu, aby jednotlivé moje príspevky neboli príliš dlhé. Tento Úrad musí dostať primerané lehoty na riešenie takýchto banálnych káuz, kde sa jedná o prešetrenie práce jednej ambulancie odborného lekára. Táto lehota nesmie prekročiť dĺžku povedzme 2 či 3 mesiace. A každé prekročenie lehoty musí Úrad náležite zdôvodniť, písomne, na adresu pacienta. Toto je obrovský škandál riešiť takúto vec vyše 13 mesiacov a ešte na záver vyriecť nehoráznu blbosť. Predstav si krásna pani ministerka zdravotníctva Andrea Kálavská, že by všetky úrady v tejto republike pracovali takto usilovne a statočne, že by všetky sestričky a doktori v Tvojom rezorte pracovali takýmto slimačím tempom. V mojich očiach je tento úrad babrácka inštitúcia, ktorá si robí srandu z občanov, teda v tomto prípade pacientov. Ledaže by príslušný doktor, o ktorom hovorím, mal na tomto Úrade nekalé známosti. Rodinkárstvo, klientelizmus, kamarátstva zo školy či iné. Alebo sa mýlim? Za každé takéto prekročenie lehôt musia byť konkrétne zodpovední a postihnuteľní príslušní úradníci, ktorí kauzu dostanú pridelenú. Hotovo, bodka, bez pardónu. Toto predsa nie je práca v prospech občana, toto je bordel. A taktiež zákonom stanovené odškodnenie pre pacienta pri porušení zákona by mala byť samozrejmosť. Inak sa veci nepohnú k lepšiemu. Zajtra napíšem podrobnosti.
Ján Poluch
Opísať vlastnú skúsenosť a poukázať na ...
Milý pán Ján Poluch! Ani Okresný súd v ...
Celá debata | RSS tejto debaty